25.12.2010

Kardan Adam kek

 Uzun bir süre bu kalıbı denemeye düşünüyordum, kış gelsin de yapsam gibi bir durum vardı, sanki yazın kardan adam keki yenilmez de :)  Kış geldi, karı daha görmedik, kardan adam hiiç yapmadık, ama kekini bu sefer pişirdik.Cevizli-kuru üzümlü-damla çikolatalı nefis bir kardan adam oldu bizimkisi.Yılbaşında bu keklerden  hazırlayıp, güzelce paketleyip sevdiklerimize hediye edebiliriz de...
Birkaç değişiklikler dışında, tarif  buradakine  benziyor, ama yine de yazıyorum:

3 yumurta
1 su bardağı  pudra* şekeri
1/2 çay bardağı sıvı yağ
100 gr tereyağ  (oda sıcaklığında yumuşamış)
1 bardak  yoğurt**
2 bardak  un  (elenmiş)
1 paket gourmet vanilya
1 paket kabartma tozu1 bardak ceviz  (rondodan geçirilmiş )
1/2 bardak kuru üzüm
2-3 kaşık bitter damla çikolata

Yumurta beyazları pudra şekeri ile köpük olana kadar çırpıyoruz. Tereyağı, yumurta sarıları ve yoğurdu başka bir kapta krema haline gelene kadar çırpıyoruz ve bu karışımı, un+vanilya+kabartma tozu ile birlikte yumurta beyazlarına ekliyoruz.Bu sefer çok çırpmamak gerekiyor,köpükler sonmasın diye.En son cevizleri,üzümü damla çıkolataları  kaşıkla yavaş yavaş karıştırıp, kalıba döküp 170 derecede, 40-50 dak kadar pişiriyoruz.

Not: *1.Neden pudra şekeri? Pandispanya hazırlarken farkettim ki pudra şekeri ile yumurta beyazları daha çabuk köpükleşiyor, ve doğal olarak pandispanyalarım daha güzel kabarıyor.Artık keklerimi de pudra şekeri ile yapıyorum.
        **2. Yoğurt çok koyu olmaması gerekiyor: kendi suyu ile karıştırdım biraz.

Süslemek için biraz şeker hamuru, pudra şekeri ve hayal güçünüz yeterli olur :)
Bon Appétit!

Hiç yorum yok: