15.10.2010

Çiçek buketi pasta.

Çiçi'nin pastasını taaa ağustosta hazırlandı,beğenildi,yendi ama ben hala zaman bulup yayımlayamadım.
Başka şeyler girdi araya: üzüntülü bir yaz sonu,heyecanlı,stresli bir anaokul başlangıcı,vs,vs...
Onlarca reçete ve fotoğraf  bekliyorlar sırasını.Uzun süre yazmayınca,kendimi kötü hissediyorum, sayfamı ziyaret edenlerinden utanıp-sıkılıyorum: off  yeni bir şey yazmadım,yayımlamadım düşünüp duruyorum :)
Geldim.Döndüm.Buyurunuz bir pasta daha. 
 
Çiçi'm kırmızı rengini çok sevdiği için,kırmızı bir çiçek buketi yapmaya karar verdim, (tabi son ana kadar onlarca fikir vardı kafamda). İyi ki de bunu yapmıştım,o da çok beğendi,bende,diğer herkez de. 
Ve beğeninize sunulur!!!
Kakaolu kek/pandispanya (tarif burada), vişneli ve bitter çikolata parçalı bir pasta oldu (örnek olarak vişneli çikolatalı pastamın yapımı burada). Şeker hamuru için gerekli olan kalıplar: 3 adet farklı boylarda çiçek kalıbı,2 boyda basmalı yaprak kalıbı.İlk önce çiçekleri ve yaprakları hazırlayıp biraz beklettim, sonra pastayı beyaz şeker hamuruyla kapladım,sonra yeşilin iki farklı tonundan saplarını yaptım,aynı boy kesip,fırça ile bal sürerek yapıştırdım,sonra yaprakları aynı şekilde yapıştırdım kenarlarda,ve en son üstte çiçeklerini yerleştirdim.
 Ve sonunda Çiçi'nin 'geç kalan' tebrik kartı. Vee sadece geç kalmadı,İ-lerin noktarı da eksik kaldı :) bunu da   resimlerde farkettim,düzelttim ama yeni resim çekemedim :))) 
 'Çiğdemcim, geçmiş doğum gününü bir daha kutluyorum,sana bir de çoooook çok geçmiş olsun diyorum.İyi ki daha iyisin,iyi ki varsın,iyi ki hep pozitiv ve neşelisin, iyi ki seni tanıyorum ve bil ki çok çok seviyorum.'

Bon Appétit!

Hiç yorum yok: