12.04.2010

Elmalı,portakalı kurabiye ve mini tart.

Favorim olan, elmalı kurabiyesini ailemizdeki çoğu seviyor.Ben de, doğal olarak, bir sürü tarifi denedim,ve birkaç farklı denemelerimin sonucunda,yeni bir tarif çıktı. Kıtır kıtır kurabiyesi ile, içindeki yumuşacık elmalı-cevizli-portakal kabuklu dolgusu ile: evimizde 'number 1' kurabiyenin yerini aldı bile.
***
(Bu ölçülerle 2 tepsi çıktı)
Hamur için malzemeler:
175 gr margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
1/2 çay bardak sıvı yağı
1 su bardağı yoğurt
3/4 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nışasta (mısır nişasta kullandım)
3-3,5 su bardağı un
1 paket  vanilya (Dr. Oetker Gourmet Şekerli Vanilin)
1 paket kabartma tozu 
***
İç malzemeleri:
3 kırmızı elma
1 kaşık sıvı yağı
3-4 kaşık pudra şekeri
1 portakal kabuğun rendesi
1/2 su bardağı ceviz
1/2 tatlı kaşığı tarçin
***
  Hamur için unu ve nişastayı eledikten sonra diğer malzemelerle yoğurdum, unu ilk önce 3 bardağı kullandım,kalanı daha sonra azar azar, göz kararı, ekledim: hamur yumuşak olması gerekiyor.Hamuru buzdolabında yarım saat beklettim.Ve bu sürede iç malzemesini hazırladım: elmaları kabuğu soymadan rendeledim, bir teflon tavaya aldım ve yağı,şekeri ekledim.Suyu çekinceye kadar pişirdim ve sonra cevizleri,tarçini ve portokal kabuğunu ekledim ve karıştırarak 5 dak. daha pişirdim,sonra soğumaya bıraktım.
(Ben tarçini pek sevmediğim için az koydum, portakal kabuğu da onun için ekliyorum,çok hafif tarçın aroması ve daha belirgin portakal aroması olması için).
 
İlk resimde, göründüğü gibi, yuvurlak şeklini verdim, ikincisinde yuvarlak tırtıklı kupatlarla kestim hamuru,ortasında elma karışımından koydum ve iki kenarını hafif bastırarak üst üste kapattım.(Kenarları birbirine yapışmazsa,fırında pişerken açılır.)
175 derecede pişirdim,ve fırından çıkarttığım anda purda şekerini bol bol her tarafına serptim.
 ***
 Bir de daha eski, aceleden çekilen, resimlerim var, oğlumun doğum gününde hazırladığım tek kişilik elmalı tart. Biraz daha uğraştırıcı,ama görüntüsü daha değişik ve güzel.
Onları küçük metal tart kalıplarda yaptım,kalıbın ağzı ile hamuru kestim ve hafif bastırarak hamuru kalıbın duvarlarına yaydım,içinde bol elma karışımından koydum, ve aynı şekilde hamurdan kapak kestim,ve kapakta en ufak yıldızlı ve kalpli kupatlarımla delikli şekiller yaptım ve tartlarımı kapattım.
Tartlarımı cupcake kağıtlarında servis ettim.
Herkeze kolay gelsin ve afiyet olsun.

Hiç yorum yok: